משבר הכשרות: ח"כ פולקמן מגיב: "אנחנו לא מתנגדים לחוק אלא לדרך" • האזינו

    דוד לזר No Comments on משבר הכשרות: ח"כ פולקמן מגיב: "אנחנו לא מתנגדים לחוק אלא לדרך" • האזינו
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בעקבות משבר חוק הכשרות בין ש"ס ל'כולנו' הוקם הערב (ראשון) צוות מו"מ משותף, הנציגים מטעם ש"ס הם עו"ד ארז מלול ונילי ברוש. מטעם 'כולנו' הם הח"כים פולקמן ועזריה ועו"ד סהר פינטו ומטעם 'הליכוד' הנציגים הם השר אלקין ויו"ר הקואליציה צחי הנגבי.

    הערב ב'מהדורה המרכזית' עם אבי מימרן ב'קול חי' התייחס ח"כ רועי פולקמן למשבר ואמר כי "אני לא מתנגד לחוק אלא לדרך שבה הוא מתנהל, יש לנו בעיות עם המתווה, ביקשנו רק שש"ס תשב איתנו, כי כרגע הוא מנוסח באופן שכל סממן אפילו תמונה של רב בבית העסק – אפילו שהוא יגיד במילים כל דבר יכול להיחשב הונאה בכשרות", לדבריו, החוק בא לעשות סדר – זה מעולה אבל לא שכל דבר יחשב עבירה".

    פולקמן התייחס לשאלה, מה ההבדל בין תחום הרפואה והמשפט שלא כל אדם יכול להקים גוף סמכותי על דעת עצמו ואמר כי "שאתה הולך לרופא אתה בוחר למי ללכת, ובכשרות זכותו של אדם לבחור ולומר אני לא רוצה לשים תעודה, יש כאן יכולת לכלך אדם לבחור את חייו, צריך לדעת למצוא את המידתיות ולא שיקבעו בחוק שכל דבר שבעל עסק יגיד יצריך אותו בתעודה".

    לדבריו של ח"כ פולקמן, "אני מבין את הרצון של ש"ס שקיימת בעיה שגורמים אחרים מלבד הרבנות יתנו כשרות. למרות שדעתי האישית שהיא שהייתי שמח שלא יהיה מונופול בזה ויהיו גופים מלבד הרבנות שיתנו כשרות, הרי בסך הכל אנחנו מפלגה חברתית, אבל אני מבין שזה כרגע לא עומד על הפרק, המתווה המדובר בסדר, אבל לא שכל דבר יחייב תעודה".

    בשלב זה התערב בשיחה ח"כ בצלאל סמוטריץ שאמר כי "אני חושב שאי אפשר לרבע מעגל, החוק הנוכחי נועד שאנשים תמימים שלא מגיעים למסעדה עם זכוכית מגדלת – שלא ילכו שולל ושלא יפלו בזה", לדבריו של סמוטריץ, "ככה זה היה תמיד, וגם הטענה של היועץ המשפטי בבג"צ – מופרכת משפטית".

    סמוטריץ הוסיף כי "הרבנות הראשית רחוקה מלהיות מושלמת אבל הפתרון הוא לא לשפוך את התינוק עם המים, אנחנו לא בגלות ויש לנו את הרבנות הראשית, ואין צורך בשאר ההכשרים הקיימים".

    האזינו לראיון המלא:



    0 תגובות